Jeżeli kiedykolwiek odwiedziliśmy jakąś hurtownię, zapewne dostrzegliśmy ogromną ilość zgromadzonych produktów. Znajdziemy tam różnorodne towary związane z określoną branżą. Ich ilość jest tak duża, gdyż oferta hurtowni jest zazwyczaj skierowana do przedsiębiorców, którzy kupują dany produkt w ilościach hurtowych, a następnie sprzedają go w ilościach detalicznych. Dlatego też, nawet jeśli jednego dnia widzimy na półkach w hurtowni bardzo dużą ilość towaru jednego typu, kolejnego dnia może okazać się, że wspomnianego towaru pozostało już naprawdę bardzo mało. Hurtownie składują tak duże ilości konkretnych towarów głównie z myślą o takich firmach - firmach które dokonują zakupów na duża skalę. Zdarza się jednak również, że z oferty hurtowni mogą skorzystać osoby prywatne, które chcą kupić jedną lub kilka sztuk danego produktu. Nie jest to często spotykana praktyka, jednak w niektórych przypadkach można się z nią spotkać. Co więcej, jest często dość praktycznym rozwiązaniem. Przyjrzyjmy się nieco bliżej obu typom klientów hurtowni.
Sprzedaż hurtowa dla firm
Pierwszą i najważniejszą grupą, która dokonuje zakupów w hurtowni są firmy oraz przedsiębiorstwa. Dokonują one zakupów hurtowych decydując się na zaopatrzenie w większą ilość jednego lub kilku różnorodnych towarów. Tacy klienci są najbardziej pożądani, gdyż pozwalają hurtowni na uzyskanie większego dochodu. Mogą oni również liczyć na bardziej atrakcyjne stawki. Jak wiadomo, hurtownia kupuje towary bezpośrednio od producenta, dlatego też może zaoferować dość niskie ceny. Jaką korzyść odnoszą firmy, które korzystają z tej oferty? Najważniejsze z nich to oczywiście korzyści finansowe, czyli spora oszczędność przy zakupie większej ilości danego produktu. Inna to właśnie sam fakt, że można taką ilość zakupić Oszczędza to przedsiębiorcy czas jaki musiałby poświęcić na zakup danego towaru z kilku różnych miejsc. Właśnie dlatego firmy wybierają najczęściej hurtownie, które są bardzo dobrze zaopatrzone każdego dnia bez wyjątków.
Sprzedaż detaliczna dla osób prywatnych
Poza sprzedażą hurtową, niektóre hurtownie oferują również możliwość sprzedaży detalicznej. Jak już wspomnieliśmy, nie jest to bardzo popularna praktyka, jednak zdarza się stosunkowo często, szczególnie w hurtowniach o niewielkich rozmiarach. Miejsca takie oferują różnego rodzaju sprzęty, przyrządy, czy jeszcze inne towary, których może potrzebować taka osoba. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie dla obu stron. O ile bowiem firmy zakupują dany produkt w większych ilościach, o tyle osoby prywatne zakupują zazwyczaj jedną czy dwie sztuki, dzięki czemu można sprzedać to, co zostało na stanie. Jeśli zaś chodzi o samych klientów, korzyść dla nich jest taka, że mogą kupić dany produkt nieco taniej. Oczywiście nie będą to tak niskie ceny jak dla firm i przedsiębiorstw, jednak nie będą one również tak wysokie jak w sprzedaży detalicznej.