Otworzenie własnej hurtowni może być ciekawym pomysłem na własny biznes. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że istnieją już hurtownie zaopatrzone w zasadzie we wszystko, co niezbędne współczesnemu konsumentowi, okazuje się, że ciągle jeszcze można znaleźć na tym rynku pewne nisze. Poza tym, w wielu miejscach hurtowni takich zwyczajnie brakuje. Jeśli zaś nie chcemy na początek narażać się na niepotrzebne koszty możemy pomyśleć nad alternatywnymi rozwiązaniami. Przyjrzyjmy się tym standardowym oraz takim, które nie wydają się aż tak oczywiste i nie są dostrzegalne na pierwszy rzut oka.
Chyba najważniejszym czynnikiem, który musimy określić przy zakładaniu własnej hurtowni, jest jej siedziba, Z reguły wiąże się ona z zagospodarowaniem dość dużego obszaru, czy obiektu, a jego zakup lub wynajem wiąże się zazwyczaj ze sporym kosztem. Dlatego, jeśli chcemy na początek zmniejszyć wydatki możemy pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu, a mianowicie o hurtowni internetowej. Dzięki przeniesieniu swojego biznesu do Internetu, zaoszczędzimy bardzo duże kwoty na wynajmie bądź zakupie odpowiedniego obiektu nadającego się na hurtownię. Powstaje jednak pytanie, gdzie w takiej sytuacji magazynować towary, które mamy zamiar sprzedawać.
Wydaje się, że istnieją dwa dość praktyczne rozwiązania przechowywanie towarów przeznaczonych na sprzedaż. Jeżeli mieszkamy w domu, prawdopodobnie uda nam się wydzielić część garażu, czy pomieszczenia gospodarczego właśnie na magazyn. Trzeba jednak mieć na uwadze, że rozwiązanie to sprawdzi się jedynie w przypadku niewielkich towarów lub niewielkiej ilości towarów o większych gabarytach. W przypadku tych ostatnich idealnym rozwiązaniem może okazać się nie tyle ich przechowywanie, co pośredniczenie w sprzedaży między producentem, a odbiorcą. Dzięki temu nie musimy magazynować towarów jako takich - są one dostarczane bezpośrednio od producenta do klienta, a my jedynie pośredniczymy w sprzedaży zarabiając przy tym odpowiedni procent ze sprzedaży. W taki sposób zakładając własną hurtownię możemy zaoszczędzić na kosztach wynajmu pomieszczenia i składowania towarów.